Kesan sampingan penggunaan microwave oven

Kesan sampingan penggunaan microwave oven
Gambar hiasan


Terdapat bahaya tertentu yang berkaitan dengan penggunaan makanan ketuhar gelombang mikro . Makanan yang dipanaskan semula dari gelombang mikro boleh menjadi punca bahaya kesihatan yang sangat berbahaya seperti gangguan hormon, kerosakan otak, kekurangan zat makanan, lemak badan bertambah dan sistem imun yang lemah. Antara kesan-kesan sampingan yang sangat berbahaya yang berkaitan dengan penggunaan makanan ketuhar gelombang mikro adalah seperti di bawah :

1. Makanan yang terus dimakan melalui diproses dari ketuhar gelombang mikro menyebabkan jangka panjang - kerosakan otak oleh " pintasan keluar" impuls elektrik di dalam otak, de- polarisasi atau de- magnetizing tisu otak - kekal.

2. Badan manusia tidak boleh memetabolismekan hasil sampingan yang tidak diketahui yang dicipta dalam makanan ketuhar gelombang mikro .

3. Lelaki dan perempuan mengeluarkan hormon dan akan mengganggu sistem hormon tersebut jika kita terus makan makanan dari ketuhar gelombang mikro .

4. Kesan makanan ketuhar gelombang mikro akan kekal dalam tubuh manusia.

5. Mineral, vitamin, dan nutrien semua makanan ketuhar gelombang mikro dikurangkan atau diubah supaya tubuh manusia mendapat manfaat sedikit atau tidak, atau tubuh manusia menyerap sebatian yang diubah tidak boleh dipecahkan.

6. Mineral dalam sayuran diubah menjadi radikal bebas kanser apabila dimasak di dalam ketuhar gelombang mikro .

7. Makanan ketuhar gelombang mikro menyebabkan perut dan tumor kanser usus. Ini dapat menjelaskan pada kadar yang pesakit meningkat terkena kanser kolon di Amerika.

8. Memakan makanan ketuhar gelombang mikro secara berterusan akan menyebabkan sel-sel kanser meningkat dalam darah manusia.

9. Pengambilan berterusan makanan ketuhar gelombang mikro menyebabkan kekurangan sistem imun melalui kelenjar dan serum darah dan petukaran limfa

10. Makan makanan yang menggunakan ketuhar gelombang mikro boleh menyebabkan kehilangan ingatan, tumpuan, ketidakstabilan emosi , dan penurunan kecerdasan.

11.Memanaskan dan memasak bijirin dan susu menggunakan microwave akan menukarkan asid amino ke karsinogen.

12.Daging apabila dipanaskan dalam microwave kehilangan Nucleo - protein itu.

13.Daya tahan tubuh terhadap jangkitan virus dan bakteria didapati menurun kerana makan makanan ketuhar gelombang mikro .

14.Makanan menjadi hambar apabila dipanaskan semula dengan ketuhar microwave dan seterusnya menjadikan tubuh badan ia kehilangan daya hidup berkhasiat





Best regards,

No comments:

Post a Comment