Testimoni Collagen Shaklee

Alhamdulillah..

Hari ni saya nak berkongsi testimoni saya sendiri yg telah  mengambil colagen shaklee powder tidak sampai 2 minggu. Saya memang jenis yang tidak suka bermake-up, berbedak pun kadang-kadang jer. beli bedak tidak pernah habis pun. Saya hanya cuci muka sahaja dengan pencuci muka.

Tetapi sepanjang tempoh saya berkolagen ni saya tidak cuci muka saya dengan sebarang pencuci muka sebab kebetulan memang pencuci muka dah habis.

Alhamdulillah setelah habis 12 bungkus kolagen
  • kulit saya semakin lembut, licin dan lembab
  • liang pori makin mengecil
  • jerawat hilang
  • kulit makin cerah dan segar
Ketika saya mengambil gambar ini saya tidak mengenakan sebarang make-up, bedak mahupun cream muka..



Pada yang belum pernah mencuba colagen shaklee, masa ini lah yang terbaik untuk mencuba kerana sekarang shaklee sedang mempromosi colagen dengan harga terendah dalam tahun ini.

Dengan setiap pembelian 6 kotak colagen shaklee anda berhak mendapat:
  • 1 kotak percuma colagen bernilai rm298
  • 1 botol percuma CoQ 10 bernilai rm124
  • Keahlian bernilai rm65 secara percuma
  • Cash rebate/ cash bonus sebanyak rm100++
  • Serta penghantaran percuma seluruh malaysia

    PAKEJ YANG SANGAT BERBALOI SHAKLEE TAWARKAN!!!!
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya 012 502 7002 @ email maz.anw@gmail.com



Best regards,

Set Gout


Pengenalan
 
APA ITU GOUT?
  • Gout adalah sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan.
  • Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.
  • Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).
  • Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi.
  • Ia adalah salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia, sejak zaman dahulu kala lagi.
  • Pada masa dahulu gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, kini dengan kemajuan dalam bidang perubatan, gout boleh dikawal.
  • Ia sering dihidapi oleh kaum lelaki dalam lingkungan usia antara 30 hingga 60 tahun.
  • Ia jarang sekali dihidapi oleh kaum wanita sebelum putus haid.
 
TANDA-TANDA GOUT
  • Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.
  • Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.
  • Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.
  • Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.
  • Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.
  • Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.
  • Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Komplikasi
  • Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil ’tophi’
  • Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk ’batu karang’.
  • Penghidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah kesihatan lain seperti:
  • Kegemukan
  • Darah tinggi
  • Hiperlipidemia
  • Diabetes
 
Siapa yang berisiko ?
  • Lelaki
  • Wanita menopos
  • Obes / berat badan berlebihan
  • Makanan berprotein tinggi yg diambil secara berlebihan
  • Makan makanan dari organ dalaman haiwan seperti hati,limpa dsd.
 
Rawatan
  • Gout adalah suatu penyakit yang boleh sembuh tetapi anda harus mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya.
  • Rawatan serangan akut
  • Rehatkan sendi semasa serangan gout.
  • Ubat-ubatan anti-radang berkesan untuk mengurangkan sakit dan keradangan sendi.
  • Walaupun ia boleh mendatangkan kesan sampingan seperti sakit perut. Jika digunakan dalam jangka masa yang singkat, kesan sampingan jarang berlaku.
  • Ubatan lain seperti colchicine juga boleh diambil. Walaupun ia amat berkesan, ia boleh menyebabkan loya, muntah dan cirit-birit (Peringatan: Colchicine hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor)
  • Steroid (Peringatan: Steroid hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor)
    Lazimnya cecair steroid disuntik terus ke sendi yang radang
    Pil steroid boleh diambil dalam jangka masa yang pendek jika penghidap tidak boleh mengambil ubat-ubatan yang lain. Walaubagaimanapun, ianya tidak boleh diambil berpanjangan.
  • Sentiasa peka terhadap tanda-tanda awal serangan. Jika rawatan dimulakan awal, penyakit ini tidak akan melarat.
 
Rawatan Jangka Panjang
  • Oleh kerana gout disebabkan oleh asid urik yang berlebihan dalam badan, anda haruslah mengelakkan faktor-faktor yang boleh menambahkan paras asid urik.
  • Menjaga berat badan – kegemukan boleh mengganggu keupayaan badan untuk mengeluarkan asid urik yang berlebihan
  • Mengelakkan minuman keras
  • Pemakanan – elakkan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang tinggi.
    Sesetengah daging binatang, makanan laut, kekacang mengandungi purin yang tinggi.


Di bawah disenaraikan makanan yang kaya dengan purin:.


ELAKKAN MAKAN
KURANGKAN MAKAN

  1. Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
  2. Ikan bilis, kembung, sardin
  3. Daging cincang
  4. Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
  5. Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang
  6. Asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  7. Peanuts, lentil, beans and peas
  8. Poultry
  9. Roti jagung dan bijirin
 
Pencegahan
  • Ubah cara hidup anda untuk memastikan paras asid urik yang normal
  • Amalkan cara hidup sihat untuk mengelak dari menghidap penyakit-penyakit yang berhubungkait dengan gout
  • Minum banyak air
 sumber : Lifeline


Alhamdulillah dengan mencuba produk shaklee, pesakit yang menderita penyakit GOUT dapat menjalani hidup dengan lebih sihat.



Best regards,

Tips penjagaan makanan untuk menjaga buah pinggang

Harap maaf blog saya dalam proses berpindah.. Jadi entry berkaitan tips penjagaan makanan untuk menjaga buah pinggang  ini telah dipindahkan ke blog baru saya..

Boleh terus klik 
Tips Penjagaan Makanan Untuk Menjaga Buah Pinggang untuk teruskan pembacaan yang lebih lanjut.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel di blog saya.

Best regards,

7 Tips untuk mencegah GOUT





7 Tips untuk Mencegah GOUT Asid Urik

7 Tips untuk Mencegah Penyakit / GOUT Asid Urik... Beberapa tips ini boleh membantu mencegah peningkatan asid urik di dalam darah. Tips ini termasuk perubahan dalam gaya hidup dan pemakanan perlu kerap dan dipatuhi, jika tidak terjejas oleh gout atau asid urik penyakit berulang.

1. Kurangkan Berat Dalam Pemindahan Jika berat badan berlebihan, mengurangkan secara beransur-ansur, kerana kehilangan berat badan boleh membantu paras asid urik yang lebih rendah. Tetapi mengelakkan berlebihan diet yang ketat, mengikuti diet yang sihat di sini. Kehilangan berat badan secara drastik dengan diet yang berlebihan boleh mencetuskan serangan gout. Itu yang besar jika disertai dengan senaman.

2. Makan Makanan purin Rendah (Diet purin Rendah) Purin merupakan komponen organik yang menyebabkan gout. Bahan-bahan yang diperlukan dalam tubuh untuk had biasa dipenuhi @ Hadkan makanan yang tinggi dalam purines. - Daging organ seperti hati, buah pinggang, jantung Ikan dipilih dan kerang Daging & ekstrak yis bir dan pembuat roti yis Sup daging dan kiub stok. Makanan yang boleh menyebabkan gout seperti kacang, cendawan, bayam yang dimasak, dan sawi, daging kambing, organ dan lemak (lemak), kerang, itik dan ayam belanda, ikan salmon, ikan kembung, sardin, ketam, udang, ikan bilis dan beberapa ikan yang lain, krim dan ais krim, dan roti manis. Sesetengah makanan yang mengandungi kandungan purin dilihat dalam senarai di bawah. Ia harus diingat bahawa sensitiviti seseorang akan terdedah kepada asid urik selepas makan makanan ini akan berbeza-beza.

3. Penggunaan Lebih Air Putih Kira-kira 90% daripada gout adalah disebabkan oleh ketidakupayaan buah pinggang mengeluarkan asid urik dari badan melalui air kencing sepenuhnya. Penggunaan air dipercayai untuk meningkatkan penjualan bahan-bahan yang tidak berguna sebagai asid urik yang berlebihan dari badan. Minum sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari.

4. Lebihkan Makanan Mengandungi Kalsium dan Antioksidan Tinggi Makan kalsium yang kaya dengan makanan seperti sayur-sayuran dan buah-buahan seperti pisang, kentang, avokado, susu dan yogurt. Makan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C, terutamanya sitrus dan strawberi.

5. Elakkan Alkohol dan Penggunaan Soft Drink Alkohol boleh membawa kepada peningkatan pengeluaran asid urik, manakala penggunaan minuman ringan boleh menghalang penyerapan kalsium dan kalsium juga membuang dalam sia-sia.

6. Hadkan pengambilan makanan goreng Lemak dan minyak menjadi tengik pada suhu yang tinggi seperti di masa menggoreng. Selain itu, jika minyak yang digunakan adalah minyak yang digunakan berulang kali. Lemak tengik yang cepat boleh memusnahkan vitamin E dan menyebabkan peningkatan asid urik di dalam darah.

7. Meningkatkan Aktiviti Seksual Tips ini adalah lebih sesuai untuk orang-orang yang telah menjadi suami dan isteri. Aktiviti seksual, seperti ciuman boleh membuat badan menjadi lebih tenang, begitu mudah untuk meningkatkan sistem imun. Di samping itu, hubungan seks boleh memudahkan pengeluaran air kencing supaya ia boleh mengurangkan kepekatan asid urik dalam darah.

Disiplin, Kesedaran dan Tabiat sihat. Sekali lagi kunci di sini adalah disiplin. Anda juga perlu mengambil masa untuk belajar tentang makanan yang anda makan, dan mengambil perhatian terhadap makanan yang seolah-olah mencetuskan gout anda. Tiada set tahap asid urik yang mencetuskan serangan gout, setiap orang mempunyai ambang yang berbeza, jadi anda perlu memberi perhatian kepada bagaimana tubuh anda bertindak balas.

Anda juga perlu membentuk beberapa tabiat yang sihat untuk mengurangkan asid urik dan mencegah serangan gout. Jika anda tidak pasti tentang sebahagian daripada diet anda, berjumpa dengan doktor anda mengenainya. Walaupun terdapat banyak sumber dalam talian untuk membantu anda, berunding dengan doktor anda masih merupakan cara terbaik untuk lagu denda pemakanan anda dan mengurangkan paras asid urik.


Sumber Fb Dr. Giena Hadi
https://www.facebook.com/DrGiena?fref=ts


Best regards,

Tips panduan mudah untuk hamil



1. Untuk wanita kahwin cepat bila ada peluang. Terbukti wanita paling subur sebelum umur 20 tahun. Masa itu belum tumbuh endometriosis , fibroids dan lain2 penyakit peranakkan.

2. Lebih 80% akan hamil satu tahun lepas kahwin. Jika ada senggugut atau gangguan haid jumpa doktor secepat untuk periksa peranakkan dan ujian kesuburan.

3. Tentukan status kesihatan suami isteri terbaik. Buat rawatan jika ada penyakit.

4. Mampu buat hubungan seksual yang  sempurna dan memuaskan. Ada yang kahwin selama 6 tahun tapi masih gagal menembusi selaput dara isteri. Jumpa pakar untuk rawatan jika masih gagal dalam tempuh 6 bulan kahwin.

5. Peluang hamil terbaik jika pusingan haid isteri teratur iaitu 28-30 hari (+/- 5 hari). Waktu subur atau ovulation pada hari ke14 jika pusingan 28 hari dan subur hari ke16 jika pusingan 30 hari.
Waktu subur boleh dikesan oleh catitan suhu BBT dan ovulation test kit.BBT

6. Hubungan seksual selang malam mulai hari ke12 hingga hari ke20. Kekuatan benih suami terbaik dalam jarak 48 jam.
Baca fatiha, ayat qursi dan tiga qul sebelum tidur. Baca doa untuk dapat zuriat yang terbaik sebelum jimak agar dilindungi dari gangguan syaitan.
Jangan bangun untuk buang air atau cuci faraj bila bersetubuh pada waktu subur. Kepit peha dan alas bantal dibawah pinggong selama 2-4 jam atau terus tidur.
Jika ada peluang pergi cuti ditempat peranginan ketika isteri subur.

7. Ketenangan jiwa dan lapang fikiran pada kedua suami dan isteri adalah sangat  untuk menjayakan kehamilan.
Exercise selama 30 minit sehari dengan berjalan kaki , jogging , kayuh basikal, berkebun, basuh kereta atau cuci rumah.
Buat senaman yoga, tai chi atau deep breathing exercise.
Mulut dan hati sentiasa berzikir mengingati dan memuji Allah SWT.
Baca quran 2-3 muka setiap hari.
Tahan marah dan bersabar walaupun menghadapi provokasi.

8. Kawal berat badan. Kegemukkan akan mengganggu hormon subur dan menghindar pematangan telor/ovulation. Rujuk kepada garis panduan untuk menguruskan badan.

9. Pemakanan yang berkhasiat dan berzat sangat penting. Sebaikknya 70% makanan dari bahan2 segar segar mentah – buah2 dan sayur2. Minum jus segar dari buah2 dan sayur2 Jauhkan gula dan manisan, fast dan junk foods . Rujuk garis panduan pemakanan

10. Makan supplement multivitamis, vit E dan C, folic acid. Dan tambahan untuk suami zinc dan selenium.

Shaklee juga menyediakan supplement yang di perlukan dalam tempoh kehamilan serta tempoh ingin mendapatkan zuriat..

Sumber: blog Dr.Hamid Arshat
http://hamidarshat6.blogspot.com/


Best regards,

Carotomax - Supplement untuk mata

CAROTOMAX

MANFAAT UTAMA:
  • lebih selamat dari vitamin A – pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti., saintis menemui beta karotena marupakan satu prekursor vitamin A dan merupakan selamat untuk mengambilan.
  • mempertingkatkan penglihatan – mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, presbyopic, astigmatism, mata kering, kelesuan mata, glaucoma, kataraks, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • meredakan penyakit kulit – pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, jerawat, akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.
  • melindungi epithelial – ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, merawat ulser saluran usus.
  • melawan kanser dan oksidasi – pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melanbatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama kanser paru-paru dan payudara. Is juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • menghalang infeksi – merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatits, asthma, flu dan selesema.



CAROTOMAX MENGANDUNGI:
  • alpha carotene – untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan.
  • beta caritene – membaiki kulit, cepatkan penyembuhan luka, tingkatkan sistem imun, kurangkan risiko kanser usus, payudara dn prostat.
  • lycopene – antioksida, halang penuaan organ, untuk pelihara serviks, kitaran jantung dan sistem imun, kurangkan penyakit prostat.
  • astaxanthin – melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL
  • lutein – menghalang katarak, glaukoma
  • zeaxanthin – melindungi mata, mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks.


TAHUKAH ANDA????
Satu hidangan CAROTOMAX bersamaan dengan:
  • 89 hidangan resberi ( alpha-carotene)
  • 102 hidanagn pisang ( carotene)
  • 714 hidanagn aprikot (lycopene)
  • 113 hidanagn salmon ( astaxanthin)
  • 285 hidangan limau gedang a.k.a pink grapefruit (zeaxanthin)


Sudah ramai yang berpuas hati dengan keberkesanan carotomax. Jom baca apa kata mereka yang telah mencuba.







Sebarang pertanya mengenai CAROTOMAX boleh hubungi saya di 012 502 7002 @ email maz .anw@gmail.com. Terima kasih..



Best regards,

Tips urus anak demam



ANAK DEMAM???

Sebagai ibu dan ayah masa anak-anak tidak sihat merupakan masa yang paling dirisaukan. Terutama ibu, tidak tidur malam menjaga anak yang demam. Demam ni tidak boleh di buat remeh sebab sangat merbahaya sekiranya suhu badan terlalu tinggi. Anak-anak boleh dapat tarik sekiranya suhu terlampau tinggi.

Di sini saya akan berkongsi beberapa tips untuk uruskan anak-anak yang demam dan cara untuk menurunkan suhu badan.

Jika anak demam…pastikan anak itu dimandikan 3 kali sehari supaya panasnya keluar. Memang betul pun masa ibu jadi cikgu Sains dulu ada topik kenapa air panas dalam cawan teh akan sejuk dalam beberapa minit? Ini kerana haba panas akan bergerak keluar mencari kawasan sejuk…. samalah dengan suhu badan yang panas tadi.


• Bila selsema …tetap mandikan 3 kali sehari…supaya bila selepas mandi, lendir itu akan mudah keluar. Namun sayangnya ramai ibu2 hari ini ingat jika selsema anak sejuk maka jangan mandikan. Apabila ini berlaku…. anak mudah berkahak sehingga sesak nafas. Ibu cuba praktikkan setiap kali anak ada selsema, alhamdulillah maksimum kene pun 3 hari.

Batuk.…tetap mandikan 3 kali supaya panasnya keluar….dan bila tidur malam, sapukan minyak telon atau minyak yuu yee dibelakang badan anak dalam jam antara 1-3 pagi, insyaALLAH kahaknya cepat beransur baik. Jika minyak terlalu panas, campurkan sedikit dengan minyak kelapa atau minyak zaitun sebelum di urut pada badan anak. (Tips dari doktor yang juga ibu Ismail…. bila kahak dia dah longgar tepuk belakang anak everytime die batuk, takpe die muntah lebih baik jadi semua lendir2 tu keluar)

Waktu mandi yang sesuai untuk anak ialah jam 8 pagi, selepas zohor dan sebelum jam 7 malam. Jika terpaksa mandikan selepas jam 7 malam, mandikan dengan air suam dan sapukan minyak panas selepas mandi supaya chest tidak mudah sejuk dan diserang selsema.

• Biasakan selepas mandi, sapukan minyak panas pada ubun2 anak, belakang telinga, tapak tanga, dada dan belakang dada serta betis dan tapak kaki. Ini membantu melancarkan peredaran darah anak juga secara tidak langsung.

Kalau orang dulu, demam, batuk dan selsema tak bagi mandi….jadi panas tu akan terperap dalam badan dan lama-kelamaan boleh menyumbang kepada keadaan yang lebih teruk. Zaman dah berubah, para ibu pun belajar sains dan teknologi..Even saya doktor turut praktikkn, jika anak demam…pasangkan aircond di rumah jika ada supaya suhu sejuk dan rumah tidak berkuap ….

Bagi ibu yang menyusukan anak dengan susuibu, menjadi satu kelebihan dengan kerap menyusukan anak semasa anak dalam fasa tidak sihat supaya anak menjadi lebih bertenaga dan antibodi yang dibekalkan mampu melawan penyakit dengan cepat.

Maka buat ibu baru….jangan panik. Banyakkan membaca, pasti luas pengetahuan.


Sumber FB: Doktor Giena Hadi (https://www.facebook.com/DrGiena?fref=ts)


Best regards,

Set Kesihatan Sendi (JOINT HEALTH)


Bila umur dah meningkat mesti kita akan mengalami masalah sakit sendi terutama mak ayah kita kan? Duduk atas kerusi mesti menjulur kaki dan urut-urut sendiri kaki tu, sapu minyak panas.. Betul tak? Kesiankan?
Jadi pada anak-anak yang prihatin dengan kesihatan mak ayah tu boleh la hadiahkan set ni kepada mereka. Ketika mereka masih hidup inilah masa untuk kita berbakti dan membalas budi mereka membesarkan kita macam sekarang. Tanpa mereka siapalah kita ni…


SET KESIHATAN SENDI

Terdiri daripada:

advanced joint health tablet
omega guard
ostematrix

  • memberi sokongan nutrisi pada kolagen dan komponen penting penghubung tisu lain yang memberi kekuatan dan struktur tulang yang kuat.
  • membantu mengekalkan tulang yang kuat
  • membantu melegakan sakit sendi dan inflamasi terhadap sendi



Advanced Joint Health Tablet


  • mengandungi extrak Boswella di mana mampu meningkatkan keselesaan sendi di dalam jangkamasa seawal  5 hari. Mampu menggalakkan mobiliti, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi dan menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang.
  • mengandungi kombinasi nutrient kesihatan sendi seperti zinc, kuprum, manganese, dan vitamin c dimana setiap satunya memainkan peranan yang unik dan kritikal di dalam membantu pembentukan kolagen penghubung dan rawan yang sihat.
  • 100% bebas kekerang, 100% vegetarian, 100% bebas kondroitin untuk penyerapan glukosamin yang baik

Omega Guard


  • memelihara fungsi-fungsi sendi( arthritis) – paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective.

Ostematrix


  • menguatkan tulang – kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalasia (riket orang dewasa), kuku rapuh, ekzema, kekejangan otot, gusi berdarah dan merangsang pemekatan darah.
  • memperbaiki kekejangan dan kebas otot – pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kenas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • membekalkan vitamin D untuk meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodental.

Antara tanda-tanda yang dialami mereka yang sakit sendi adalah:



Berikut merupakan kata-kata pengguna set kesihatan sendi shaklee. Jom baca apa kata mereka..





Best regards,

Ostematrix- My Best Friend


OSTEMATRIX
Kaya dengan KALSIUM, MAGNESIUM dan VITAMIN D




SIAPA YANG MEMERLUKAN OSTEMATRIX??
  • ibu yang mengandung
  • ibu yang menyusukan anak
  • ibu yang selepas melahirkan anak
  • alergi terhadap sebarang bahan-bahan tenusu
  • sering sakit kaki, lenguh, kejang kaki dan kebas-kebas kaki
  • mudah letih
  • sukar bangun pagi
  • insomnia
  • masalah pecah tumit kaki
  • gigi reput
  • PMS setiap kali bulan yang teruk(senggugut)
  • sembelit
  • mengalami gejala osteoporosis

MANFAAT @ FAEDAH OSTEMATRIX
  • menguatkan tulang – kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalasia (riket orang dewasa), kuku rapuh, ekzema, kekejangan otot, gusi berdarah dan merangsang pemekatan darah.
  • memperbaiki kekejangan dan kebas otot – pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kenas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • meringankan stress – ianya mengimbangi tekanan darah,memelihara denyutan jantung, impuls saraf. Penenang saraf, menggalakan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga membantu dalam masalah depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik – membekalkan vitamin D untuk meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodental.
  • memperbaiki masaah haid – kajian menunjukkan denagn pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak dapat meringankan sakit ketika haid dan membantu pembuangan air kecil
  • pengalkalian tubuh – kalsium adalah mineral alkali dan berkesan memastikan keseimbangan pH tubuh. Juga dapat menghalang obesiti di usia tua, membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.
  • membekalkan magnesium – magnesium adalah ion positif ni.2 terpenting dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang rawan, membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung tidak sekata, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan menghalang formasi batu karang dan batu di hempedu.
  • membekalkan zinc, boron, manganase dan kuprum – memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlikan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang artritis

Berikut merupakan jadual cadangan pengambilan kalsium setiap hari mengikut umur:










Best regards,

VITA-LEA / MULTIVITAMIN SHAKLEE

VITA-LEA / MULTIVITAMIN SHAKLEE
VITA-LEA

Multivitamin @ multimineral
30 nutrisi lengkap diekstrak dari sayuran, buah-buahan, 12 vitamin serta 7 mineral penting mengikut piawaian RDA



FUNGSI/ KEBAIKAN VITA-LEA

  • pembekal tenaga
  • agen antioksida seta meningkatkan metabolisma badan
  • melindungi organ utama seperti buah pinggang, jantung dan hati
  • membantu proses penghasilan sel darah merah
  • menyediakan asa nutrisi kepada proses pembesaran( rambut, otot, kuku dan hormon)

SIAPA YANG MEMERLUKAN VITA-LEA??

  • individu yang mementingkan kesihatan
  • menigkatkan sistem imunisasi
  • wanita yang sedang hamil
  • wanita yang menyusukan anak
  • wanita yang baru lepas bersalin
  • membantu proses pembesaran terutama golongan remaja
  • individu yang mengalami sakit-sakit badan, sendi dan kekejangan kaki
  • individu yang mempunyai berat badan berlebihan
  • individu yang ingin membina badan atau kekurangan berat badan
  • menambah selera makan

DIGALAKKAN BAGI PENGIDAP:

  • anemia(kurang darah merah)
  • tekanan darah rendah
  • diabetes
  • hiperthyroidisma dan hipothyrodisme
  • pedresi?kegelisahan
  • alzheimer/lemah daya ingatan
  • insomnia/masalah tidur
  • parkinson
  • osteoporosis/rapuh tulang
  • mati pucuk
  • masalah prostat
  • kemandulan
  • PMS

KEISTIMEWAAN VITA-LEA BERBANDING MULTIVITAMIN LAIN

  • 30 nutrisi lengkap diekstrak dari sayuran, buah-buahan, 12 vitamin seta 7 mineral penting mengikut piawaian RDA.
  • merupakan multivitamin yang paling pantas di dunia larut dalam air dan tubuh manusia
  • ujian klinikal membuktikan denagn pengambilan vita-lea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%
  • terpilih sebagai THE BEST MULTIVITAMIN pada tahun 2000 oleh Center of Science A.S

JADUAL PENGAMBILAN SERTA DOS
  • untuk kesihatan berpanjangan – 2 kali sehari, 1 biji setiap kali (selepas makan)
  • untuk pembesaran, kekurangan nutrisi dan tenaga –2 kali sehari, 2 biji setiap kali selepas makan
VITA-LEA / MULTIVITAMIN SHAKLEE

VITA-LEA / MULTIVITAMIN SHAKLEE


AMARAN

  • VITA-LEA tidak digalakkan diambil bersama ESP, ostematrix, meal shakes serta sumber tenusu lain kerana kalsium akan menganggu penyerapan zat besi di dalam vita-lea
  • pesakit SLE atau auto imun tidak digalakkan mengambil vita-lea kerana mengandungi alfalfa dimana akan mengakibatkan keradangan
  • pesakit Thalasemia juga tidak digalakkan kerana vita-lea mengandungi kandungan zat besi yang tinggi



Best regards,

Nuriferon Shaklee The best!!!


NUTRIFERON


Terdiri daripada:
  • biji limau – merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh dan menetang radukal bebas dan faktor penyebab kanser
  • biji plantago asiatica – mengandungi  polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.
  • Honeysuckle Jepun – menetang pencerobohan virus dan kuman
  • Bunga safflower – menghasilna dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman



Kita sentiasa terdedah kepada beribu-ribu jenis mikrob melalui:
  • pernafasan (hawa-dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk)
  • berjabat tangan
  • sentuhan dengan objek ( perabot, habuk hama pada selimut, cadar, carpet, pengangkutan awam peluh dan air)
  • makanan
  • Latihan fizikal seperti aktiviti di gym
  • Persekitaran pekerjaan dan lain-lain lagi


Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada suatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun:
  • kita akan cepat keletihan
  • stress
  • terganggu tidur
  • di jangkiti flu
  • batuk
  • alergi
  • astham
  • ekzema
  • jerawat dan lain-lain lagi


Apakah kebaikan Nutriferon:
  • Mengukuhkan sistem imun – merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh denagn mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh.
  • Melawan kanser dan tumor – interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan imminoglobulin melawan sel-sel kanser dan tumor. Selain itu juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari influenza – dengan mengimbangkan respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada nirus, mikrob,termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.
  • Meringankan stress dankelesuan
  • Melambatkan penuaan – merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel- akan menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit hepatitis B & C – mengurankan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit hepatitis B & C.
  • Mempertingkatkan menopaus – hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitanmenopaus akan menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS – mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.


Nutriferon juga sangat sesuai diberikan kepada kanak-kanak yang sering demam, selesema, batuk, alergy, ekzema. Dengan nutiriferon ini dapat meningkatkan system imun kanak-kanak yang sering sakit.


Best regards,

Cadangan Vitamin


MASALAH
CADANGAN VITAMIN
Alergi
·         Vita-C
·         B Complex
·         Alfalfa
·         Garlic Complex
Alzheimer
·         Vita-E Complex
·         B Complex
·         Omega Guard
·         Garlic
Anemia
·         B Complex
·         Vita-Lea
·         Vita-C
(Atau dikenali dgn Set A)
Arthristis
·         Vita-Lea
·         Ostematrix
·         Vita-C
·         Alfalfa
·         Peppermint-Ginger
Batu hempedu
·         Peppermint-Ginger
·         Lecithin
·         Vita-C
·         Vita-E
Bronkitis dan pneumonia
·         Carotomax
·         Vita-C
·         Vita-E
(atau dikenali dgn set ACE)
·         Zinc
·         Garlic
Buasir
·         Vita-C
·         Vita-E
·         Ostematrix
Carpal tunnel
·         Vita-Lea
·         B complex
·         Vita-C
Cirit-birit
B Complex
Garlic
Performance Drink
Darah tinggi
·         Set A (Vitalea, B complex, Vita-C)
·         Garlic
·         Vita-E
·         Omega
Diabetes
·         Set A (Vitalea, B complex, Vita-C)
·         Garlic
·         Vita-C
Ekzema
·         B Complex
·         Vita-C
·         Alfalfa
·         GLA Complex
·         Zinc
Fibrocystic breast
·         ACE (Carotomax, Vita-C, Vita-E)
·         GLA Complex
·         B Complex
Gout
·         Set A (Vitalea, B complex, Vita-C)
·         Zinc
·         Performance Drink
·         Omega
Insomnia
·         Ostematrix
·         B Complex
Jangkitan telinga
·         Vita C
·         Zinc
·         Garlic
Jerawat
·         B Complex
·         Vita-C
·         Vita-E
·         Zinc Complex
·         GLA Complex
Kanser
·         Vivix
·         ACE (Carotomax, Vita-C, Vita-E)
·         Garlic
·         Ostematrix
·         B complex
Katarak
·         ACE (Carotomax, Vita-C, Vita-E)
·         B Complex
·         Zinc
Kelemumur
·         B Complex, Zinc
Keguguran Rambut
·         Set A (Vitalea, B complex, Vita-C)
·         Vitamin E
·         Zinc Complex

Kencing kotor
·         Vita-C
·         Zinc
·         Garlic
·         Alfalfa
Kesuburan
·         Vita-C
·         Vita-E
·         Zinc
·         GLA Complex

*** Kredit to qissmemummyhealthy.blogspot.com

Best regards,