7 Tips untuk mencegah GOUT





7 Tips untuk Mencegah GOUT Asid Urik

7 Tips untuk Mencegah Penyakit / GOUT Asid Urik... Beberapa tips ini boleh membantu mencegah peningkatan asid urik di dalam darah. Tips ini termasuk perubahan dalam gaya hidup dan pemakanan perlu kerap dan dipatuhi, jika tidak terjejas oleh gout atau asid urik penyakit berulang.

1. Kurangkan Berat Dalam Pemindahan Jika berat badan berlebihan, mengurangkan secara beransur-ansur, kerana kehilangan berat badan boleh membantu paras asid urik yang lebih rendah. Tetapi mengelakkan berlebihan diet yang ketat, mengikuti diet yang sihat di sini. Kehilangan berat badan secara drastik dengan diet yang berlebihan boleh mencetuskan serangan gout. Itu yang besar jika disertai dengan senaman.

2. Makan Makanan purin Rendah (Diet purin Rendah) Purin merupakan komponen organik yang menyebabkan gout. Bahan-bahan yang diperlukan dalam tubuh untuk had biasa dipenuhi @ Hadkan makanan yang tinggi dalam purines. - Daging organ seperti hati, buah pinggang, jantung Ikan dipilih dan kerang Daging & ekstrak yis bir dan pembuat roti yis Sup daging dan kiub stok. Makanan yang boleh menyebabkan gout seperti kacang, cendawan, bayam yang dimasak, dan sawi, daging kambing, organ dan lemak (lemak), kerang, itik dan ayam belanda, ikan salmon, ikan kembung, sardin, ketam, udang, ikan bilis dan beberapa ikan yang lain, krim dan ais krim, dan roti manis. Sesetengah makanan yang mengandungi kandungan purin dilihat dalam senarai di bawah. Ia harus diingat bahawa sensitiviti seseorang akan terdedah kepada asid urik selepas makan makanan ini akan berbeza-beza.

3. Penggunaan Lebih Air Putih Kira-kira 90% daripada gout adalah disebabkan oleh ketidakupayaan buah pinggang mengeluarkan asid urik dari badan melalui air kencing sepenuhnya. Penggunaan air dipercayai untuk meningkatkan penjualan bahan-bahan yang tidak berguna sebagai asid urik yang berlebihan dari badan. Minum sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari.

4. Lebihkan Makanan Mengandungi Kalsium dan Antioksidan Tinggi Makan kalsium yang kaya dengan makanan seperti sayur-sayuran dan buah-buahan seperti pisang, kentang, avokado, susu dan yogurt. Makan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C, terutamanya sitrus dan strawberi.

5. Elakkan Alkohol dan Penggunaan Soft Drink Alkohol boleh membawa kepada peningkatan pengeluaran asid urik, manakala penggunaan minuman ringan boleh menghalang penyerapan kalsium dan kalsium juga membuang dalam sia-sia.

6. Hadkan pengambilan makanan goreng Lemak dan minyak menjadi tengik pada suhu yang tinggi seperti di masa menggoreng. Selain itu, jika minyak yang digunakan adalah minyak yang digunakan berulang kali. Lemak tengik yang cepat boleh memusnahkan vitamin E dan menyebabkan peningkatan asid urik di dalam darah.

7. Meningkatkan Aktiviti Seksual Tips ini adalah lebih sesuai untuk orang-orang yang telah menjadi suami dan isteri. Aktiviti seksual, seperti ciuman boleh membuat badan menjadi lebih tenang, begitu mudah untuk meningkatkan sistem imun. Di samping itu, hubungan seks boleh memudahkan pengeluaran air kencing supaya ia boleh mengurangkan kepekatan asid urik dalam darah.

Disiplin, Kesedaran dan Tabiat sihat. Sekali lagi kunci di sini adalah disiplin. Anda juga perlu mengambil masa untuk belajar tentang makanan yang anda makan, dan mengambil perhatian terhadap makanan yang seolah-olah mencetuskan gout anda. Tiada set tahap asid urik yang mencetuskan serangan gout, setiap orang mempunyai ambang yang berbeza, jadi anda perlu memberi perhatian kepada bagaimana tubuh anda bertindak balas.

Anda juga perlu membentuk beberapa tabiat yang sihat untuk mengurangkan asid urik dan mencegah serangan gout. Jika anda tidak pasti tentang sebahagian daripada diet anda, berjumpa dengan doktor anda mengenainya. Walaupun terdapat banyak sumber dalam talian untuk membantu anda, berunding dengan doktor anda masih merupakan cara terbaik untuk lagu denda pemakanan anda dan mengurangkan paras asid urik.


Sumber Fb Dr. Giena Hadi
https://www.facebook.com/DrGiena?fref=ts


Best regards,

No comments:

Post a Comment