Baby shaklee

Saya mula ambil supplement shaklee sebelum mengandung lagi..
Bila positive mengandung saya terus ambil supplement ketika hamil iaitu b complex, vita lea, vitamin c, ostematrix dan esp..
Sepanjang mengandung saya tidak mengalami sebarang alahan, asyik nak makan ja. Masa mengandung anak-anak sebelum ni ada juga alahan sikit-sikit. Memang enjoy sangat tempoh kehamilan kali ini. Maklum la tidak ada muntah-muntah dan juga kurang selera makan.
Sepanjang mengandung tidak mengalami masalah krem atau kejang otot sebab saya ambil ostematrix, masalah sembelit pun tiada. Apabila keperluan kalsium mencukupi masalah kejang otot pun tiada.
Setiap hari menempuh hari-hari kehamilan dengan penuh bertenaga disamping menguruskan 3 lagi anak-anak yang aktif. 

Saya juga syukur sangat-sangat pada Illahi kerana apabila sampai saat kelahiran Dia permudahkan. Masa proses kelahiran pun sekejap saja tanpa luka dan jahitan. Kelahiran yang sangat-sangat diidamkan.
Selepas bersalin saya teruskan pengambilan vitamin-vitamin yang saya makan ketika hamil.
Ketika selepas melahirkan, masalah sembelit yang paling ditakuti ibu-ibu kan? Tapi alhamdulillah saya tidak mengalami masalah sembelit kerana ostematrix.. selain mengelak masalah sembelit, ostematrix juga membekalkan kalsium yang mencukupi kepada badan. Sangat membantu bagi ibu-ibu yang tidak suka minum susu.
Pengeluaran susu badan pun meriah. Jika badan sihat keperluan nutrien pun cukup, ibu-ibu dapat menghasilkan susu yang mencukupi dan berkhasiat dan dapat menyusu baby sepenuhnya.
Sekarang baby saya dah berusia 2 bulan dan membesar dengan hanya susu badan sahaja tanpa campur susu formula. Baby pun tidak pernah mengalami masalah kembung perut.
Sehingga sekarang saya masih teruskan pengambilan supplement shaklee. Love shaklee :)
Bagi ibu-ibu diluar sana, saya cadangkan anda mengambil set kehamilan, set perpantang dan set penyusuan shaklee kerana anda pasti akan dapat keperluan nutrien yang mencukupi dan berpuas hati dengan khasiat setiap vitamin dan merasai perubahanya..
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya 012 502 7002, jangan malu-malu ye.
Buatlah pilihan yang tepat untuk anda dan juga baby anda.

No comments:

Post a Comment