Atasi perut buncit dengan Herblax dan Omega

Hari saya nak share supplement yang boleh membantu dalam masalah perut buncit. Selalunya perempuan yang sensitif dengan masalah perut buncit. Antara punca perut buncit adalah
  • cara pemakanan yang tidak betul
  • kurang aktiviti yang mengeluarkan peluh
  • mengambil makanan yang berkalori tinggi dan berlebihan menyebabkan berlakunya lemak-lemak terkumpul.

Faktor utama perut buncit:

USIA
Secara semulajadi, aktiviti seseorang akan berkurangan seiring dengan pertambahan usianya. Bahkan jisim otot akan turut berkurangan disebabkan aktiviti yang semakin berkurang. ini menjurus kepada penambahan berat badan dan ukur lilit.
sekirana aktiviti yang berkurangan tersebut tidak diimbangi dengan pengurangan pengambilan kalori, akibatnya semakin meningkat usia, perut akan semakin membuncit.

KETURUNAN
Ada sesetengah pendapat mengatakan sekiranya ibubapa mempunyai ukur lilit perut yang besar, maka anak juga berpotensi memiliki perut yang besar. Kebanyakkan lelaki cenderung menyimpan lemak diperut atas menyebabkan mereka berpotensi mempunyai perut buncit.
Sebahagian besar wanita sebelum menopaus cenderung menyimpan lemak di bawah perut, sisi peha dan pinggul. Selepas menopaus, lemak lebih banyak tersimpan di perut sebelah atas.

ALKOHOL
Kajian membuktikan pengambilan alkohol berlebihan boleh menyebabkan tubuh kurang efisen dalam pembakaran lemak. Lemak semakin banyak dalam tubuh seiringan denagn kebiasaan pengambilan alkohol.

HORMON
Peningkatan stress dalam kehidupan seharian seperti kurang tidur juga boleh menyebabkan lemak perut bertambah.Tabiat kurang tidur akan meningkatkan produksi hormon kortisol dalam otak dan sekaligus meningkatkan penimbunan lemak perut.

Shaklee mempunyai produk yang boleh membantu dalam mengatasi masalah perut buncit iaitu HERB-LAX dan OMEGA GUARD





Sila baca Tips Atasi Perut Buncit.

Sebarang pertanyaan mengenai produk boleh hubungi saya 012 502 7002



Best regards,

No comments:

Post a Comment