Anak-anak kurang jatuh sakit dengan Shaklee

Assalamualaikum

Mak mana yang gembira dan tenteram jika anak-anak sering jatuh sakit. Demam, selesema dan batuk adalah serangan yang sering kanak-kanak dapat. Terutama yang anak-anak berumur bawah 7 tahun. Selalunya mereka akan berjangkit apabila berada di taman asuhan/nursery. Kita sendiri sedia maklum bagaimana keadaan taman asuhan dimana ramai kanak-kanak dan kadang kala sukar untuk membendung daripada berjangkit demam, slesema dan batuk ini.

Alhamdulillah dengan memberi anak-anak saya Omega guard, Chewable Vitamin C dan Mealshakes sangat-sangat membantu saya menjaga dan menjamin agar kesihatan anak-anak saya berada ditahap optimum dengan izin dari Nya.

Omega guard saya akan beri 1 biji sehari setiap orang. Omega ni anak-anak saya panggil cekelat guli-guli, mungkin sebab jernih macam guli kot. Jika saya lupa mereka yang akan minta.

Chewable vitamin C pun saya bagi 1 biji sehari setiap orang, kadang-kadang ada senyap ambil lebih. Suka dengan rasa masam-masam tu.

Mealshakes pula saya akan campur kedalam susu mereka setiap pagi.

Alhamdulillah dengan vitamin-vitamin ini anak-anak saya jarang jatuh sakit dan boleh kira hanya beberapa kali sahaja. Jika demam, selesema atau batuk sekejap sahaja, terkawal serta tidak melarat berpanjangan. Selain itu serangan ini cepat sahaja sembuh. Vitamin-vitamin ini membantu menguatkan imun anak-anak saya serta dapat membina antibodi sendiri.

Jika anak-anak demam, selesema dan batuk saya akan berikan chewable vitamin c 2 biji sehari, nutriferon serta omega. Saya juga akan menyediakan minyak bawang putih utnuk membantu menurunkan suhu badan mereka. Mudah saja nak sediakan minyak bawang putih ni.. Bolek klik Minyak bawang putih untuk cara-cara buatnya.

Minyak bawang putih ni saya akan sapu di dada, belakang, tapak kaki sebanyak 3@4 kali sehari. Alhamdulillah berkesan dalam menurunkan suhu badan anak yang sedang demam.




Jika ibu-ibu nak tahu lebih lanjut mengenai vitamin-vitamin yang saya kongsi ini boleh hubungi saya 012 502 7002



Best regards,

No comments:

Post a Comment